E-bøker til utlån:

Fra 10.januar 2018 er det ny e-bokløsning i bruk for utlån av e-medier for bibliotek i Agder. For å kunne låne e-bøker må du ha lånekort som enten er utstedt eller aktivert ved minst et av bibliotekene på Agder. Har du lånekort utstedt fra et bibliotek utenfor Agder må du aktivere det ved ditt bibliotek.
For å komme i gang:
  • Last ned appen eBokBib fra App Store eller Play Butikk
  • Logg inn med lånekortnummer og PIN-kode
  • Søk, lån, reserver
  • Lånetid er 3 uker
  • du kan levere e-bøker når som helst, etter at utlånstiden er gått ut vil e-boka forsvinne av seg selv
  • Det er noen lydbøker som er tilgjengelige, disse kan du låne og høre direkte i app’en

Det er ikke mulig å bruke denne løsningen på PC/ MAC. Adobe-ID er ikke nødvendig å bruke i eBokBib.

Kindle og andre lesebrett kan dessverre ikke brukes med eBokBib. Det er noen få modeller av lesebrett med Android  som kan brukes.

Veiledning eBokBib iOS

Veiledning eBokBib Android