Alle med nasjonalt lånekort på norske bibliotek kan se kort- og dokumentarfilm gratis gjennom strømmetjenesten Filmbib. Du logger deg inn med lånenummer og PIN-kode som du får på biblioteket. Alle filmene du finner her er kjøpt inn gjennom den nasjonale innkjøpsordningen for film. Ordningen administreres av Norsk filminstitutt på oppdrag fra Kulturdepartementet og er opprettet for å bidra til bredde og kvalitet i filmtilbudet, for voksne og barn, og stimulere filmkulturen i Norge.

Filmbib er også tilgjengelig på mobile enheter. Last gjerne ned Filmbib som app til iOS eller Android.

Du kan se kortfilmer og dokumentarer av nyere dato, men også flere filmer som går tilbake i tid. Filmbib har en unik samling av filmer for både barn og voksne: animasjonsfilmer, eksperimentelle filmer og humoristiske korte historier. Her er også historisk interessante, engasjerende og samfunnsaktuelle dokumentarer og mye mer.

Besøk Filmbib ofte! Det blir stadig lagt filmer til i tjenesten.

HER finner du Filmbib og mer informasjon.

Translate »
Click to listen highlighted text!