Klesbyttedagen 22.april kl.12-18.
I takt med tiden, og et stort ønske om å skape et mer bærekraftig samfunn i Kvinesdal inviterer vi i Kvinesdal bibliotek og Kvinesdal Frivilligsentral alle til den store klesbyttedagen 2023.
Klesindustrien står for 10 prosent av verdens klimagassutslipp. Men sammen kan vi øke levetiden og bremse miljøbelastningen fra klærne våre.

Bli med på den store klesbyttedag 22. april i Kvinesdal Kulturhus!
Forny garderoben din på en miljøsmart måte. Ta med deg maks syv rene plagg i god stand.
Slik fungerer det: For hvert plagg du leverer inn får du utdelt en klesbyttelapp og kan velge deg ut et nytt plagg.
Innlevering av tøy skjer til Kvinesdal Bibliotek f.o.m torsdag 20 april – lørdag 22. april (senest kl. 11 på lørdag) i bibliotekets åpningstid.

Sammen kan vi skape et av årets største arrangement hvor bærekraft står i sentrum. Det vil også bli mulighet for å kunne få enkle reparasjoner på klær på stedet.

Les mer om klesbyttedagen her: https://naturvernforbundet.no/klesbyttedagen/